måndag 2 februari 2009

Måndag

Dagen har varit konstig, och lång.

Jag är ute på Muskö nu och passar mina föräldrars hundar. Min mor och far är i finland och ska ta hans om eriks "dödsbo". Detta innebär alltså att jag är tvungen att sova i "min" säng. Det var där jag såg erik sista gången.
Jag somnade aldrig. Slumrade jag till så fick jag för mig att jag låg bredvid eriks lik och vaknade upp i panik. Jag kunde inte andas. När klockan närmade sig tre bröt jag ihop och grät tills jag skulle upp 4.45
Mitt utlopp av sorg hade en bra inverkan på mitt jobb iaf, när jag fick syn på amanda blev genast allt bättre. Hon är en så himla bra person som kan agera storasyster när jag ska vara tönt och prata problem.





Jag slutade strax innan 14, gasade hem till 16 för att laga mat och pyssla om phundarna (ja jag kallar dom phundarna). Sen var det gasa till en bio, "I taket lyser stjärnorna". Handlar om en tonårsbrud vars mamma har cancer. Lagom passande när man redan går igenom något liknande. Fjortisbrudarna undrar nog vad jag bölade om i slutet.

Nu kom jag nyss hem och ska ta och duscha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar