måndag 4 maj 2009

Jag blir så trött

Idag börjar jag jobba 14 och ska slira förbi Najadens Gym i haninge så man får nån träning innan sommaren. Trots att jag har medlemskap hos Nynäs Friskcenter.

På Nynäs Friskcenter betalar jag 2000 kronor/halvår. Och här får du veta varför det är anus:
1. Man måste bevisligen jaga dom på den så kallade bokningstelefonen. Om man nu inte når dem via telefon och på chansning dyker upp så finns det aldrig plats. Detta har hänt tre gånger den senaste månaden.
2. När jag precis hade börjat så hade de varierat med pass, men nu har de valt att satsa mer på spinning. Men långt ifrån alla vill väl köra spinning? Detta leder till att fler och åter fler vill vara med på anti-spinning passen, alltid fullt.
3. Lokalerna är på tok för små för antalet människor så luften blir extremt dålig.

Tränarna är fantastiska, men ett expanderande småföretag måste tillgodose alla sina kunder eftersom dessa utgör en stor del av företaget. Mun-mot-mun metoden som vi så vackert kallade det i Marknadsföring. Man ska inte behöva betala de summorna för att man kanske ska kunna boka ett givande träningspass.

Mitt gymkort går ut i Juli, och de lär inte se mig där igen efter det. Just nu pågår "jakten" att få valuta för de pengar som jag förskottsbetalade i Januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar