onsdag 8 juli 2009

Jobbat och slitit

Tidigt pass idag där jag gick av klockan 4. Helt okej. Nu sitter jag på sängen och njuter av ett glas rött och lite glass, det förtjänar jag den här tiden på månaden. Måste ge mig ut på en promenad sen så min stegräknare inte får krupp.

Jag lyckades lägga om mitt jobbskift imorgon så jag kan åka med nelson till veterinären, kl 14 i Nacka. Det ska bli kul och se hur mycket hela det kalaset kommer gå på. Men en sak är jag säker på, det kommer kosta pengar. Man kanske skulle bli veterinär?

Jag visade min pedagogiska sida idag när en kollega var nerstämd över alla onöjda och olyckliga kunder som skällt ut henne.

Hon: Jag kan inte låta bli att ta det personligt ibland och få dåligt samvete.
Jag: Gör som jag, lär dig glädjas åt andras olycka.

Tro mig, det behövs i det jobbet jag har.

1 kommentar:

  1. Hahaha, den kommentaren är verkligen Linnéa i sitt esse! Det måste vara det ultimata jobbet om man är lite småelak ;p

    SvaraRadera