måndag 6 juli 2009

Nelson =(

Imorse gick jag upp 5 för att dra till jobbet. När jag lite snabbt ska kolla att Nelson är okej ser jag det värsta, han har fått löss!
Hur han kan ha fått detta har jag ingen aning om, han är ensam råtta och är aldrig utomhus (samt att lägenheten är näst intill kliniskt ren). Det är så jävla äckligt att se dom där små bruna sakerna krypa i hårbottnen och Nelson försöker desperat klia bort dom. Stackarn =(
I ren panik ringer jag en veterinär som uppmanar mig att först och främst prova receptfritt lusmedel,eftersom han är så "pigg och frisk".
Jag eldar iväg till haninge och bunkrar upp med lusmedel, vitamintillskott (en råttas immunförsvar är überlågt när de har löss), honeybars och godis. Jag var desperat och i upplösningstillstånd.

Efter en hård sanering av lägenheten luktar den nu som Sydpoolen i södertälje. Klorin är bra skit. Nelson blev mot sin vilja totalsprayad av lusmedlet och nu rör sig dom jävla inte längre. Jag kommer överanvända denna spray den närmsta veckan.


Den här bilden togs för ungefär en vecka sedan. Äta grädde är nog ett av Nelsons topp 3 tillsammans med havregrynsgröt och att bli kliad på ryggen. Dock inte samtidigt.

1 kommentar: