onsdag 5 januari 2011

Dag 11 -Mina syskon

Jag är lillasyster, född -89 med bröder födda -88 och -78. David är den yngsta och Erik den äldsta.

Erik och jag har inte samma pappa. Eriks pappa Janne och min mamma skiljde sig när Erik var 3-4 år. Mamma och Janne hade delad vårdnad så Erik gick i skolan i Nynäshamn där hans pappa bodde men var ofta ute på Muskö då mina föräldrar ändå pendlade till jobbet i Nynäshamn. Erik spelade hockey till han var 19 och ryckte in i lumpen som kustjägare. Erik är smart och vet hur man knyter an till människor, därför lyckades han med allt han gjorde.

När han var 22 flyttade han till USA och Arkansas för att börja plugga till sjuksköterska och leva tillsammans med sin blivande fru Shayna. Han blev klar med sin examen. Äktenskapet med Shayna höll inte och efter några år flyttade han tillbaka till Sverige. Han bodde i Upplands Väsby och fick jobb på City Dental som tandläkarassistent. Han förlovade sig med en finsk tjej som heter Jenni.

Jag vill inte berätta mer än så. Erik var min idol, storebrorsan man alltid såg upp till och ville vara som.

Min yngre storebror David har varit min största konkurrent. Eftersom jag började för tidigt i skolan gick vi i samma klass. Konkurrerade vi eller peppade varandra? David läser statsvetenskap i örebro och har nyligen fått jobb på SACO och blivit nämndeman i Örebro tingsrätt. David är nog den drygaste människan jag vet, som aldrig kommer kunna erkänna att han har fel. David är därför en jävel på att argumentera med adekvata fakta.

Den här bilden har mamma&pappa förstorat upp och sitter i hallen på Muskö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar