fredag 14 januari 2011

Dag 18 -Min favoritfödelsedag

För att späda på min bitterhet så tycker jag inte om att fylla år.
Eftersom jag började skolan nästan 2 år för tidigt så blev det inget speciellt för mig att bli ett år äldre, alla andra var ju i princip 2 år äldre redan. Jag fyllde 14 strax innan gymnasiet och 17 strax innan studenten. Det sög då, men nu är jag tacksam för att jag har haft 2 år tillgodo. På mina 21 år har jag hunnit jobba heltid 1,5 år, haft 6 extrajobb, pluggat 2 år efter gymnasiet, flyttat (snart 3 ggr). Innan jag är 25 kommer jag dessutom ha en akademisk examen =) Dags för barn, villa, hund och en gubbe sen eller?

Måste jag välja en födelsedag så är det nog den när jag fyllde 10. Året var 1999 och jag gick i 5an. Jag fyller år den 2a december och den vintern var så grym på många sätt. Vi hade 10 cm snö och isen var kanon. Jag fick ett par långfärdsskridskor i present och jag och pappa åkte i princip varje kväll. Vi åkte även på nyårsafton innan det stora millenieskiftet, var vi sist det årtusendet?

Efter det har jag åkt 2 lopp tror jag, varit yngsta deltagaren på båda. Jag har kvar mina gamla grillor på Muskö, men nu börjar dom bli lite rostiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar