söndag 23 januari 2011

Dag 21 -Ett annat ögonblick

Finns ett ögonblick som skedde för exakt två år sedan.
Jag och Dennis vaknade upp i Davids stuga, i mitt rum kunde man inte sova. Där hade Erik legat. För exakt 2 år sedan vaknade jag upp och var tvungen att gå igenom allt som hänt kvällen innan. Ville inte fatta att det var sant.

Kvällen innan hade jag suttit själv med mamma som var i chock. Inväntade Polis, jourhavande läkare, bårbil och pappa som var på väg hem ifrån Karlskrona. Mamma gick runt och tjatade om att vi skulle vänta på pappa. Jag pendlade med att prata med polis, ringa pappa, eriks pappa, david, morfar. Jag minns att jag ringde jobbet, yennipher och sebastian men har ingen aning om vad jag sa.

Jag åkte ut till Muskö runt 18-tiden. 3 på natten kom bårbilen. Pappa mötte den på Muskö-vägen.

När jag vaknade dagen därpå var allting stilla. Hur skulle man ta sig igenom det här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar