måndag 2 mars 2009

Måndag

I helgen har det hänt en del, men det är en sak som jag måste berätta om.

I lördags är officiellt den dagen som jag blev tagen av snuten! Jag var på väg hem ifrån jobbet runt 15-tiden. Efter ösmorondellen märker jag hur en polisbil närmar sig, varpå jag sänker farten och kör exemplariskt. Jag blir dock aningen nervös när snutbilen kör så nära. Jag svänger av 73an vid älgviken, fortfarande polisbilen efter mig. Efter älgviksbron börjar de blinka med blåljuset. Jag får panik.
Jag stannar försiktigt intill kanten på vägen. En av snutarna ber såklart att få se mitt körkort. Jag tänkte "nu är det väl sista gången jag ser det körkortet", jag har ju fortfarande prövotid kvar.

Snuten: Är det här din bil?
Jag: Nej det är min pappas (den är registrerad på min pappa)
Snuten:Okej, för ena baklyset är trasigt
Jag: Jaha vad konstigt eftersom jag besiktade bilen för 2 veckor sen (så sant som det är sagt)
Snuten: Men slå på tändningen så går vi bak och tittar.

Jag slår på tändningen och går bak där jag möts av den andra snutens skeptiska blick. Jag tittar ner på bakljuset som alldeles riktigt inte lyser. Jag SLÅR till skiten allt var jag har så det börjar lysa.

Jag: Sådär, nu funkar det ju! (med världens leende)
Snutarna bara skrattar och kör nykterhetskontroll på mig, förståeligt. Jag klarade mig dock från böter :D

Fy fan vad gangstah man är.

2 kommentarer: