söndag 26 december 2010

Dag 1 -Presentera mig själv

Jag antar utmaningen som alla andra, kanske för att jag har idétorka?

Jag heter Linnéa, nyss fyllda 21 och bor i Handen söder om Stockholm. Jag är lillasyster med två äldre bröder som är 1 respektive 11 år äldre. Den äldsta brorsan Erik är min "halvbror" och har en annan pappa, dock har min pappa Bertil aldrig gjort skillnad mellan oss.

Jag är född och uppvuxen på Muskö, en ö i Stockholms skärgård. Bodde i samma gamla 70-talsinredda villa i 18 år som kan summeras som en tillvaro helt utan komfort. Trots det gillar jag fortfarande det huset. Jag gick i Muskö skola till och med 5an. När jag inte gick i skolan var jag hos min dagmamma Carina. Från att jag började hos henne var hennes dotter min allra första plågoande. Lagom till jag började skolan (som även var 1 år före, jag var alltså 5 år när jag började 1an) var jag väldigt blyg och vågade inte prata med någon (hade även andra plågoandar som förpestade min tillvaro). Hade därför inga kompisar fram tills jag bytte skola i 6an. I samma veva började jag paddla och fick fler kompisar genom det (och min allra första pojkvän). Högstadiet och gymnasiet var därefter lite lättare. Dock har jag aldrig kunnat lita på någon.

Efter studenten tog jag körkort direkt när jag fyllde 18, och min storebror Erik fixade jobb åt mig i receptionen på en tandläkarklinik som han jobbade på då. Han fick mig att lova när jag tog det jobbet att inte vara kvar där i mer än ett år. Jag höll det löftet. Började sedan plugga pedagogik och sociologi, och fick ett extrajobb för Academic Work på Posten Kundtjänst. Sen hände det värsta, i januari 2009 tog min äldsta bror livet av sig med Tramadol i mitt gamla flickrum på Muskö.

Innan det hände var jag väldigt målmedveten och driven, efteråt kunde jag knappt klä på mig själv. Det är först nu som jag har börjat våga tänka framåt. I allt kaos började jag plugga till hälso- och sjukvårdsadministratör och jag tar min examen i juni. Jag har fått jobberbjudande på St Göran och kommer börja jobba extra där i januari.

Jag kommer därför efter 2½ år på Posten Kundtjänst säga upp mig. Jobbet i sig är kanske inte det bästa, men genom det skulle jag aldrig ha träffat så bra människor som jag aldrig kommer vilja släppa. Jag har också mina tjejer som jag känt sen gymnasiet och som fortfarande ställer upp och finns.

Saker som är typiskt mig
- Extremt låg humor
- Kan alla repliker i Yrrol
- Träna som en idiot
- Baka när fan det faller mig in
- Bli arg 2-3 gånger om året, max





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar