torsdag 27 januari 2011

Dag 22 -Det här upprör mig

Det finns nå kopiöst mycket som upprör mig. Men det är en sak som väger tyngre:

DUMMA/TRÖGA/LÅNGSAMMA MÄNNISKOR.

Efter 2½ år på en kundtjänst blir man bitter. Nu i samband med skolstarten har även sådana intellektuella stjärnor trätt fram. Ibland sitter vi övertid på föreläsningarna pga. de dumma frågorna som haglar.

Sen har vi ju dom människorna som egentligen inte borde ha körkort. De som stannar 5 m innan en stopplinje, väntar på att hela stolpen ska bli grön för att sedan missa det helt när det väl blir grönt. Eller sådana som kör 65 på en 90-väg för att det är skymning. Skottpengar på dom!

Till övers som gör mig upprörd är de vuxna personer som inte har förstått det sociala spelet. Stå till vänster i rulltrappan, tränga sig före i köer, prata ashögt i mobilen... listan kan göras lång.

För att prata om något helt annat, under min tid som kryck-powerwalkare har jag konstaterat en sak: Det här med att handikappade blir behandlade dåligt: BULLSHIT. Varenda jävel på tunnelbanan frågar om man vill sitta, folk håller upp dörrar för en, bilarna stannar vid övergångsställen och väntar tålmodigt att jag ska gå över i mitt reumatikertempo. Antingen är handikappade kräsna, eller så blir icke-handikappade människor EXTREMT dåligt behandlade på daglig basis.

Nu ska jag iväg till skolan för lite grupparbete. Börjat snacka med en asgullig tjej som heter Bonnie (awesome namn btw!). Nu kör vi.


1 kommentar:

  1. Eller alla idioter som tar upp vänsterfilen men inte vet vart gasen sitter!

    SvaraRadera