söndag 2 januari 2011

Dag 8 -Ett ögonblick

Jag har klurat på den här ett tag, men har bara kommit fram till ett ögonblick som förändrade mitt liv.

Det var januari och smhi hade utfärdat snöstormvarning. Jag hade varit och tränat boxersize, duschat och fått i mig lite mat. Jag och Dennis skulle se en film lite senare. Jag står i hallen och min telefon ringer. Jag tittar och ser att det är mamma. I en nanosekund tycker jag att det är konstigt eftersom jag redan har pratat med henne samma dag. Dock brukar hon ringa ganska ofta när min pappa inte är hemma, och just då var han på tjänsteresa i Karlskrona. Jag svarar och förstår direkt att något är fel, mamma är helt darrig i rösten,

- Kan du komma hit?
- Va? Det är ju snöstorm ute. Har det hänt något?
- Jag tror att Erik är... död. Han andas inte och är alldeles kall.

Mamma har i det läget inte ringt 112 ännu. Jag och Dennis kastar oss i min lilla polo på väg ut till Muskö och den största katastrof jag nånsin varit med om.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar