lördag 10 oktober 2009

Ångestkväll

Igår jobbade jag heldag, kände att jag underpresterade något. När man har tentastress går det lätt ut över jobbet. Nästa vecka har jag dels prov hälso- och sjukvårdsrätt och GLOSPROV i latin.

Anyways, igår efter jobbet skulle jag iväg på after work med amanda. Jag är hemma hos henne vid 19, vi dricker en apgod jordgubbsdrink, lite vin och kacklar på som aldrig förr.

Efter att amanda sminkat klart sig efter typ 2 timmar så drar vi oss vidare till Medis. Eftersom jag hade min väska med matlåda/studentlitteratur bestämmer jag mig för att låta amanda ha mina viktigaste grejer i hennes handväska. Batteriet på min mobil tvärdör.

Efter nån timme börjar tröttheten komma ifatt mig, sovit 4 timmar de senaste två nätterna. Vi skiljs åt strax efter midnatt, hon tar tuben och jag rör mig mot sthlm södra. När jag väl står och väntar på tåget kommer jag på att mina hemnycklar ligger kvar i amandas väska. Jag grips av panik.

Jag fick låna en mobil av ett främmande par, ringde D och bestämde att han skulle möta upp mig vid tåget när det rullade in i nynäs. Of course var tåget ca 20min sent och när jag kliver av i hamnen så är det inte en käft där. Jag grips återigen av panik. Jag går upp mot lägenheten och överväger starkt att sova i trapphuset. Min vilja att ta mig in var dock för stark. Jag bestämmer mig för att dra tillbaka till tågstationen där jag får syn på EN civilklädd väktare. Jag får låna hans mobil och ringer D som är där på mindre än en minut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar